دستگاه جوش فورجینگ

دستگاه جوش فورجینگ

دستگاه جوش فورجینگ

دستگاه جوش فورجینگ، دستگاهی است که عمل جوش سر به سر دو میلگرد توسط آن انجام می گیرد. عمل فورجینگ که شامل سه مرحله می باشد در هر سه مرحله نیاز به امکاناتی دارد. گاه یک دستگاه جوش فورجینگ تمام اتوماتیک وجود دارد که تمامی سه مرحله را به صورت خودکار انجام می دهد و گاهی بخشی یا مرحله ای توسط دستگاه جوش فورجینگ به صورت اتوماتیک انجام می گیرد و بخش های دیگر به صورت دستی.

دو میلگرد برای آن که به صورت سر به سر با یکدیگر جوش فورجینگ بخورند ابتدا باید دو سر آن ها ارزیابی شود که خالی از زنگ زدگی و آلودگی باشند. اگر نیاز به برش سرد داشته باشند، کمی از سر میلگردها جهت حذف آلودگی بریده شود. این مرحله می تواند با دستگاه جوش فرجینگ انجام گردد یا با ابزار دیگری.

مرحله بعدی جوش فورجینگ حرارت دیدن دو سر میلگرد می باشد. این منبع حرارت در دستگاه جوش فورجینگ به صورت متداول با کپسوهای گاز اکسیژن-استیلن انجام می گیرد. میزان حرارتی که دو سر میلگرد می بیند باید حدود 1200 تا 1250 درجه سانتی گراد باشد. زمانی که برای حرارت دیدن لازم است بستگی زیادی به دستگاه جوش فورجینگ دارد. اگر دستگاه تمام اتوماتیک باشد، دستگاه اطلاعات مورد نیاز از جمله جنس و سایز میلگرد را دریافت کرده و به صورت خودکار طبق زمان سنجی خود دو سر را حرارت می دهد ولی اگر دستگاه جوش فورجینگ به صورت دستی عمل کند، اتکا بر مهارت و تخصص جوشکار دارد.

نوع عملکرد دستگاه جوش فورجینگ در این مرحله اهمیت زیادی دارد. زیرا اگر دستگاه جوش فورجینگ، بدون نیاز به مهارت جوشکار، میزان حرارت مناسب و حالت خمیری شدن را پیدا کند، خطای انسانی حذف می گردد و جوش معیوب و اکسید شده وجود ندارد یا احتمال بسیار پایینی برای خطا بسته به محیط و شرایط وجود دارد. ولی اگر دستگاه جوش فورجینگ به صورت دستی باشد مهارت نیروی انسانی بسیار اهمیت دارد.

آخرین مرحله ای که دستگاه جوش فورجینگ انجام می دهد، فشار مکانیکی یا هیدرولیکی به دو سر میلگرد برای اتصال به یکدیگر در حالت خمیری می باشد. کیفیت جوش فورجینگ در این مرحله نیز با کیفیت دستگاه ارتباط مستقیم دارد. مقاومت و استحکام جوش فورجینگ در این مرحله شکل می گیرد.

عمل جوشکاری سر به سر میلگردهای یک پروژه که در تسلیح بتن فونداسیون و ستون ها کاربرد دارند، اگر توسط دستگاه جوش فورجینگ با کیفیت و پیشرفته انجام گیرد، استحکام و مقاومت کل سازه را بالا می برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *