مزایای جوش سر به سر میلگرد

مزایای جوش سر به سر میلگرد

مزایای جوش سر به سر میلگرد

جوش سر به سر میلگرد، یکی از روش های جوش میلگردها می باشد که برای تسلیح و مقاوم سازی بتن در پروژه های ساختمانی به کار می رود و مزایای بسیاری دارد. در روش جوش سر به سر میلگرد که به فورجینگ میلگرد نیز معروف است، دو سر میلگرد را تحت حرارت با شعله گاز اکسیژن-استیلن تا مرز خمیری شدن گرما داده و سپس با یک فشار مکانیکی بین دو سر پیوند مولکولی ایجاد می کنند.

روش های متعددی برای اتصال میلگردها به یکدیگر وجود دارد، ولی تمام این روش ها برای اتصال میلگردهای با قطر بیشتر از 16 میلی متر مناسب نمی باشند. یکی از مزایای جوش سر به سر میلگرد، مناسب بودن آن برای میلگردهای با قطر بالای 16 میلی متر می باشد.

از جمله مزایای جوش سر به سر میلگرد، می توان به اقتصادی و مقرون به صرفه بودن آن اشاره کرد. این روش اتصال پرتی نداشته چون از هم پوشانی استفاده نکرده و تا سی درصد در مصرف میلگرد صرفه جویی می کند.

یکی دیگر از مزایای جوش سر به سر میلگرد، این است که می توان میلگردهای کوتاه شده یا غیر قابل مصرف را با جوش سر به سر یا فورجینگ، به یکدیگر متصل کرده و بازیابی کرد. مزایای این بازیافت این است که، در هزینه های پروژه صرفه جویی می شود، وزن سازه پایین می آید و با پایین آمدن وزن سازه نیروی ثقلی کاهش پیدا کرده و نسبت به زمین لرزه مقاومت و استحکام بیشتری دارد.

از موارد دیگر مزایای جوش سر به سر میلگرد می توان به استحکام بیشتر آن اشاره کرد. در این روش اتصال میلگردها، به طور قابل توجهی در محل گرده، درگیری بیشتری بین گرده و بتن ایجاد می شود و استحکام و مقاومت آن بالا می رود.

افزایش سرعت اجرا و کاهش نیروی انسانی را نیز می توان از جمله مزایای جوش سر به سر میلگرد دانست. کاهش نیروی انسانی به معنی کاهش خطای انسانی نیز می باشد و کاهش خطای انسانی به معنی بالا رفتن استحکام و ایمنی بنا است.

به طور کلی اگر جوشکاری به روش فورجینگ یا جوش سر به سر میلگرد تحت شرایط استاندارد و توسط نیروی متخصص و زبده انجام گیرد و با تست های کنترل کیفی متعددی که وجود دارد، ارزیابی گردد و صحت انجام آن تأیید شود، یکی از مقاوم ترین و قابل اطمینان ترین انواع اتصال میلگرد می باشد و مزایای بسیاری نسبت به انواع دیگر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *